Jonna Amelia Franzén

Svaren

Publicerad 2014-09-21 21:30:00 i frågor & svar,

Bästa höstgarderoben? Jackor, skor, byxor, tröjor,'sjalar 
S: helt klart svarta byxor, basic tröjor, någon snygg jacka som man trivs och känner sig bekväm i och ett par snygga sneakers!

Varför började du blogga och hur gammal var du? 
S: Jag började blogga när jag var runt 11 kanske, men då väldigt oseriöst. Gjorde nya bloggar varannan månad ungefär. När jag började blogga seriöst var det ett tag efter att jag hade börjat blogga på Nattstad och då var jag 13 tror jag. Jag började nog blogga för det var en "trend" som kom, många andra bloggade och då ville jag också göra det. 
 
Pratar du med någon från din gamla skola?
S: Jag pratar faktiskt med väldigt få från min gamla skola, bara ett par stycken men skulle helt klart vilja göra det mer! Som jag har skrivit tidigare så är det faktiskt väldigt svårt, man har sitt nya som man trivs så bra med och tänker inte riktigt på det andra man har och som har varit. 

VAD TYCKER DU MAN SKA HA FÖR SKOR I HÖST OCH VINTER? Snälla svara så snabbt som möjligt för jag har verkligen panik och det känns som att det börjar bli dags att köpa det nu!
S: Jag tycker att du ska satsa på ett par "kängor", ett par lite lättare och inte Johnny Bulls eller Urban Project (isåfall Primeboots). Scorett har många fina från både Vagabond, Barbour, DrMartens, USPA mm. Kan fixa ett inlägg som kommer upp inom de närmsta dagarna!
 
Tips på skinnjackor?
S: Jag har gjort ett inlägg med skinnjackor för bara någon vecka sedan. Om du kollar lite längre bak i arkivet så har du några modeller. Men här har du ett nytt!
Untitled #49
 
Är märkes kläder viktigt för dig eller har du det för att passa in?
S: Jag skulle nog anse att det är ganska "viktigt" för mig, jag tycker att H&M, Gina, BikBok osv har ganska dyra kläder. Om man jämnför med en märkeströja så är det ofta som det inte skiljer alls mycket i priset, och då köper jag mycket hellre märkeströjan än den från Gina.
Jag handlar verkligen inte mina kläder för att passa in någonstans, utan för att jag tycker att det är snyggt. Jag handlar alltså det jag vill ha.
 
Vad är det jobbigaste med att du inte går i Habo? 
S: Helt klart att jag inte kan cykla till skolan! Jag saknar det jätte mycket. Jag kan ju dock cykla om jag vill men 3 mil är en bit, till skillnad från 1 minut som det tog innan. 
 
Var det lätt för dig att få nya vänner på prolympia? Det känns som att alla är uppdelade i massa olika gäng där dom rika är med varandra och dom fattiga är helt utstötta
S: Ja, det skulle jag nog säga att det var. Men det tar ju alltid tid tills man verkligen lär känna folk. Jag blev jätte väl omhändertagen och alla i min klass var jätte snälla. Nu är det såklart bättre för man känner alla mer och det är inte alls lika stelt som i början.
Ja, det är klart att det är olika "gäng", det är det på alla skolor. Jag  skulle nog inte säga att de som är "rikare" inte vill vara med dem "fattigare", utan det beror nog helt på deras personlighet. I min klass har jag inte upplevt att det är olika "gäng" där folk som har mer pengar inte vill vara med dem som har mindre pengar. Har absolut ingen koll på mina klasskompisars familjs ekonomi, om någon är "rikare" eller "fattigare" menar jag.
 
vem/ vilka är dina bästa vänner på prolympia? 
S: Helt klart Madde! Sen finns det ju såklart andra som jag också är väldigt bra kompis med!
 
Favorit plagg i garderoben? 
S: Mina svarta byxor och Nike Air Force1!
 
vart jobbar du? Hur fick du det? Hur ofta jobbar du?
S: Jag jobbar på min mosters frisörsalong Hårfin som ligger på Borgmästargränd 3 i Jönköping, ovanför Bobbys. Hon frågade mig en gång, för ca ett och ett halvt år sedan om jag ville börja städa där och det har jag gjort sedan dess! Jag jobbar varannan söndag, med städning då alltså så jag klipper ju ingen eller så. 
Jag kan verkligen tipsa er om att söka ett extrajobb, det är en super bra inkomstkälla, även om man inte tjänar jätte mycket så får man ändå lite extra pengar!
 
Vad har ni för lägenhet? ska ni flytta?

S: Nej, vi ska inte flytta. Vi har köpt en lägenhet i Sälen, rättare sagt i Hundfjället. Lägenheten ligga ca 50-100 meter från liften så det är verkligen ett perfekt läge. Jag har inte varit där ännu men nästa gång mamma och pappa åker dit ska jag följa med och då kommer det lite bilder på den!
 
Varför gör du inga live inlägg om din vardag längre?
S: Därför att jag inte har något att skriva om, jag brukar för det mesta göra samma saker hela tiden, antingen åka hem, plugga, kolla på film, träffa Madde, vara i Kinnarps osv. och allt detta har ni ju redan läst om så många gånger och jag själv tycker inte att det är verken kul att läsa en sådan blogg där det alltid står om samma saker, eller att skriva dessa inlägg.
 
kan inte heller vänta längre! Vem gillar du mest?
S. Jag är på riktigt kär i Stefan. Han är min totala kändiscrush verkligen! Tyckte om Elena innan, men sedan hon blev vampyr tycker jag att hon har blivit lite självisk..
 
Var är dessa köpta?? super söta!
S: De är köpta på en inrednings butik i Skövde, kommer inte ihåg vad den heter faktiskt. Skriver om jag får reda på det eller så googlar i bara!
 
Kan du lägga upp receptet?
S: Självklart, det kommer upp i veckan!
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna Amelia Franzén

Jag är en 15årig glad tjej från Jönköping som försöker hålla igång bloggen så bra som möjligt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela